Stampen media

Få hjälp att köpa surfplattan som passar dig!

Uppdaterad

Vi har nu ett samarbete med Repairstore. Repairstore är en verksamhet som både säljer och ger personlig service kring surfplattor. Deras fokus är att ge snabb och korrekt service och har två fysiska butiker, en i Göteborg och en i Varberg. Här kan du som är osäker på att ladda ner appar, skapa konto och komma igång med din digitala läsning.  

Så här gör du för att komma igång: 

  • Ring Repairstore 031-27 26 50 mellan kl.10 och 15 för personlig service.
  • Få hjälp i butiken med att välja märke, modell och prisklass på surfplattan. 
  • Köper du en surfplatta så ingår fullt stöd att komma igång med det som krävs för att läsa/surfa digitalt. 
  • Vill man få hjälp att komma igång och ta med sin egen surfplatta så kan man också boka en tid mot en kostnad på 899 kr för denna hjälp.

Frågor och svar från Repairstore

  1. Vad kostar det? Från 2.499 kr för Android och 2.999 kr för iPad. Inklusive installation, instruktion, efterservice och 12 månaders garanti.
  2. Finns det surfplattor på lager? Ja, vi har oftast 3-4 olika modeller att välja på beroende på pris, märke och storlek.
  3. Hur lång tid tar det att komma igång? Vi räknar med 1 timme för uppstart, instruktion mm som ingår i priset för surfplattan. Behöver man mer så bokar vi ytterligare en tid längre fram.
  4. Vad finns det olika alternativ? Man kan i stort sett köpa vilken surfplatta som helst. Det viktiga är att vi hjälper till att välja ut den som passar er bäst. Det går även bra att ta med sig en egen surfplatta. Då kostar servicen 899 kr.
  5. Vad är det för specifikationen på plattan? (skärmstorlek, utrymme,batteritid m.m.)Det beror på vilken platta man bestämmer sig för. För att läsa tidning så rekommenderar vi minst 10 tum storlek.
  6. Kan jag använda den utomlands?Ja, du kan både läsa tidningen och använda appar. Man kan dock behöva betala för att få tillgång till Internet utomlands.
  7. Behövs ett speciellt telefon/internet-abonnemang? Ja, antingen fast bredband hemma (WiFi) eller mobilt bredband (4G). Vi hjälper till att ordna det som fungerar bäst.
  8. Ingår support? Ja, om det rör sig korta småfrågor. Behöver man längre tid erbjuder vi service från 399 kr. Vi har också ett klippkort på 10 service-tillfällen för 899 kr.
  9. Hur lång är garantin? 12 månaders funktionsgaranti. Gäller m.a.o. inte för skador som uppstår genom yttre påverkan som tex tapp-, eller fuktskador.
  10. Kan man köpa till försäkring? Inte separat men däremot täcker oftast hemförsäkringens ”drulle-del” skador på mobiltelefoner och surfplattor.
  11. Vad händer om plattan går sönder? Kontakta Repairstore snarast för en kostnadsfri felsökning och förslag på kostnad för reparation eller utbyte.
  12. Är det nya eller begagnade plattor som erbjuds? Både och. Allt beroende på vilken modell, pris och prestanda man vill ha. Oavsett vilket så är de testade, återställda och har 12 månaders garanti.
  13. Kan man köpa surfplattan på avbetalning?Ja, om man har BankID kan man välja Klarna-faktura på 30 dagar eller 3-24 månader. Klarna gör då en kreditprövning och man får svar direkt.
  14. Kan man ta med egen surfplatta? Ja, det går bra. Uppstartsservicen och instruktionen kostar då 899 kr.
  15. Går det att använda en mobiltelefon istället för en surfplatta? Ja, det går bra, även om skärmen är mindre och blir lite svårare att läsa. Vi har många olika modeller att välja på.
  16. Var ligger butikerna? Göteborg: i Focushuset, mittemot Liseberg. Parkering finns i parkeringshuset ovanpå själva gallerian. Varberg: Äckregårdsvägen 2, mittemot brandstationen, bredvid Bildepån/Volvo.Parkering finns utanför butiken.

Har du frågor gällande din prenumeration så som att ex. byta produkt, få hjälpa med din inloggning m.m så kontaktar du som vanligt Kundservice 

warning Created with Sketch.