Hur anmäler jag Autogiro?
- Autogiro anmäler du genom att fylla i en medgivandeblankett som du får hem med din faktura. När vi registrerat ditt medgivande i våra system så inväntar vi bekräftelse från Bankgirocentralen att medgivandet är korrekt ifyllt och giltigt. Om alla uppgifter stämmer kommer autogirot aktiveras nästkommande månad.
- Om det är något som inte stämmer i ditt inskickade medgivande så kommer autogirot inte bli godkänt och du kommer få en ytterligare faktura för nästa period. Det kommer även skickas med en ny medgivandeblankett som du kan fylla i och skicka in igen.
- Observera att om din prenumeration inte redan betalas för jämna kalendermånader så kommer detta att korrigeras i samband med att din första dragning på autogiro görs. Detta innebär att det belopp som debiteras oftast är större än ditt vanliga belopp på grund av att du då betalar för en längre period. Exempelvis om du betalar din första faktura för perioden 15/1 - 14/2 och ditt autogiro blir godkänt kommer den första dragningen debiteras för perioden 15/2 - 31/3. Därefter kommer dragningarna avse samma period som den aktuella kalendermånaden, i detta fall 1/4 - 30/4.
- Du kan skriva ut din blankett själv och skicka in det till oss.
Om du inte har ett svarskuvert så adresserar du brevet till följande adress och vi betalar portot;
Stampen Media Kundservice
Svarspost
20646538
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg
Autogiroblankett Göteborgs-Posten
Autogiroblankett Hallands Nyheter
Autogiroblankett Hallandsposten
OBS! Vi har nyligen bytt prenumerationssystem för titlarna Alingsås Tidning, Strömstads Tidning, Kungälvs-Posten, Mölndals-Posten, Partille Tidning, Kungsbacka-Posten, ST-Tidningen och Bohusläningen där vi tyvärr inte kan aktivera ett nytt autogiro. Har du däremot betalat din prenumeration via autogiro sedan tidigare kommer detta fortsätta fungera. Vi tittar på en annan autogirolösning framledes men i dagsläget kan man byta till kortbetalning via Mina sidor oavsett om du prenumererar på papperstidning eller E-tidning.